מחילה אבל התשובה לא מספקת אותי. נהי שכוונת המחבר היתה על התנאים והאמוראים, אך עדיין המלים לא אומרות את זה, ואיך לא נחשוש משקר?! מ'אנשי אמונה אבדו' עד 'עזבו אותנו לאנחות' אין לי בעיה, שהרי אפשר לכוון על דורות התנאים ואמוראים וכו', כלומר שהרבה אנשי אמונה אבדו וכו', אלא שההמשך '"פסו" גודרי גדר "צומתו" משיבי חמה, קמים בפרץ "אין" ראויים לרצותך "אפסו", תרופה לא מצאנו' פשוט לא נכון, יש בדורנו גודרי גדר משיבה חמה וראויים לרצות! כל פעם שאני אומר את זה אני מרגיש שאני מוציא שקר מפי!
הרב שלמה יהונתן מאזוז
עיקר התשובה שזו תחינה מימות הגאונים (ויתכן לפני כן) ואי אפשר לשנות בה כרצוננו. והקינה הנ"ל היא מחכמי המשוררים ואינה חיובית כ"כ, ולכן ראו אותו הדור היתר לדלגה.
וכל דור אומר זאת על הדור שקדם לו, בימי רבנו הקדוש י"ג שנים לא הפילה אשה, היש כדבר הזה בדורות שאחריהם? רב אדא בר אהבה קרע בגד של אשה פרוצה בלי היסוס ברחבה של עיר היש גודר גדר כמהו בדורנו? אין הבעיה בגדולי הדור חלילה אלא בדור עצמו, שרב מפורסם אומר שמעשה מסוים נקרא בתורה "תועבה" ופריצי הדור קמים עליו! יש גודרי גדר , אבל בעונתינו יש גם פורצי גדר