איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מה היה מנהג ג'רבא ותוניס לגבי אכילת חלב עם דג? (ללא קשר לפסיקת יוצאי בגדד).
בג'רבא ותוניס לא היו כ"כ רגילים במאכלי חלב כך שקשה לקבוע מנהג לאסור. וכן בספר "עלי הדס" (פרק כ"א אות כ"ד) כתב שאין בזה מנהג בתוניס. ומ"מ ההוראה היתה לאסור, כמו שפסק אחד מחכמי ג'רבא הקדמונים בספר משגב לדך (מערכת ס'אות ה') וכ"כ אחד מחכמי ג'רבא בדור שלפנינו בשו"ת חיים וחסד (חיו"ד סימן ס"ח) שבמקומתינו לעולם לא ראינו ולא שמענו אוכליםפ דגים עם חלב. וכן דעת הרב המגיה שם לאסור. וכן שמענו ממו"ר הגאון הרא"ם שליט"א ומ"מ בתערובת וספקות אפשר להקל. ועיין באורך בשו"ת ויען הכהן ח"ב (סימן ו') ובקובץ ויען שמואל חלק י"ט (סימן ס"ח).