Menu
שאל את הרב
print
אא

1. אפשר לשער בלי לקבל הדרכה מרב? 2. א. אם כן כיצד מהרש"א וכן המפרשים הנ"ל סיימו את הש"ס? וכן בדור שלנו רבי עזרא עטייה, רבי בן ציון אבא שאול, החזו"א ותלמידו רבי חיים גריינמן זצ"ל וכו'? ( זה לא בדיוק הר"ן אלא תלמידו הריב"ש בסי' שע"ב שכתב על רבו הר"ן שבקי בשלושה סדרים, וכ"כ מרן הבית יוסף בשו"ת אבקת רוכל בסוף סי' רב' שלא מצוי שאחד סיים את כל התלמוד אלא אחד מעיר). האם הרב "איש מצליח"זצ"ל ולהבדיל בין החיים למתים והרב מאיר מאזוז והרב משה לוי לא סיימו את הש"ס? ב. האם אפשר הסבר במה היא שונה? ועל השאלה מנין לי הקצב הזה התשובה היא תלמידיו שהעידו כן בפניי, וכן כתוב בספר רבנו האור לציון חלק א' שההספק היה בממוצע 2 וחצי דפים גפ"ת מהרש"א מהרש"ל ומהר"ם שיף (יוצא עמוד ליום). 3. האם לא עדיף להספיק כמות נכבדת של מינימום 40 דפים לשנה( יוצא דף גמ' לשבוע) כאשר מקדישים את כל השבוע כולל ימי שישי-שבת בתור התחלה ועם הזמן והתפילות והשקידה תגדל הכמות?

מרן ראש הישיבה

1. בודאי שאפשר. הרואה חידושי מרן ראש הישיבה שליט"א או חידושין של הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל רואה שדומים ממש למהרש"א ומהר"ם ומהרש"ל.
2,א. מי אמר שסיימו את הש"ס וכידוע שאין מחידושיהם למסכת כריות מעילה ועוד. לפני שנים רבות שמעתי ממרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל שאין בינינו אחד שסיים את הש"ס וציין לר"ן ומרן הבית יוסף וכל מי שאומר שסיים את הש"ס אין זה בעיון הנצרך.
2,ב. שיטת העיון בישיבה מתמקדת יותר בכל מילה וכל דיבור ברש"י מה הוקשה לו וכן על זה הדרך. מה שאין כן שיטת הרב בן ציון אבא שאול שמדקדקים איך רש"י למד את כלל הסוגיא ואיך תוספות ואיך הרמב"ם וכן על זה הדרך. הספק עמוד ליום שציינת תמוה לי מאוד וכי יכל בחור להכין עמוד ליום גמרא, רש"י, תוספות, מהרש"א ושאר מפרשים?! ושמעתי  מקומות היום שהרב מכין הכל ומרצה עמוד ליום עם מפרשים. אבל לא מסתבר לי שבחור יכל להכין זאת כל יום.
4. דבריך הגיוניים ומסתברים ואפילו בלי קצבה אלא ללמוד ולחזור ולשנן והניסיון מוכיח שהקצב הולך וגדל מחודש לחודש.
בהצלחה רבה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן