Menu
שאל את הרב
print
אא

מה צריך לומר לחבר בעל תשובה חביב מאוד ומתמיד, שכבר לומד כיום בישיבת מיר, אך לפחות 7 שנים בשידוכים וטוען שראשי הישיבה בה למד בעבר (לבעלי תשובה) אומרים לו להיפגש רק עם מי שרוצה פאה ובשום אופן לא עם הרוצה מטפחת..?

הרב אליהו מאדאר

לא הבנתי מה שלא הולך לו בשידוכים. מדוע מפני שהוא רוצה דווקא מטפחת או להיפך שעושה בעצת רבתיו…
ולדידן הפאה הנוכרית כשמה כן היא, נוכרית לעם ישראל ובאה מתרבות הגויים הערלים והטמאים. ובפרט בפאות של היום אשר כל לב יכיאבו, ואף שרבים וטובים נמשכו אחריה, מה נעשה וכל מי שעניים לו יראה שהיא נגד רצון השם, ויש בה פריצות נוראה וחטאת הרבים וחוקי הגוים.
ואם היו אומרים שהחובשת פאה בדיעבד מותרת ויש לה על מי לסמוך אף שזה אינו נכון – החרשנו. אבל לומר עדיפא, ולצאת לשידוכים רק עם מי שרוצה פאה. הוא דבר חמור ביותר ושמים אור לחושך וחושך לאור, מתוק למר ומר למתוק. וההי"ב
וזכור לטוב מוה"ר הגאון הצדיק רבי משה לוי זצוק"ל, שנתעכב מעט בשידוכין, ואמר אם לא ההיתי מוצא אשה שתסכים ללבוש מטפחת לא ההיתי מתחתן עד כדי כך!
לכן אמור לו שבזה לא ישמע לעצת רבתיו לשעבר, ואין הם פוסקים ובדבר שאסרו הפוסקים א"א להם להקל, ואם יחזיק מעמד ויתפלל ע"ז לה' יתברך שיחיש לו זיווגו בעזרת ה' יתברך ויבנה ביתו בקדושה ובטהורה כראוי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן