Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלה א. מה דעתו של הרב לגבי מים שהתבשלו כל צורכם מערב שבת,ובשבת ירדה רתיחתם לפחות מיד סולדת,האם מותר להניחם שוב על הפלטה בשבת?(לסוברים שאין מחזי כמבשל בפלטה).
שאלה ב. לגבי בסיס לדבר האסור והמותר,לפי מה אנחנו מחשיבים את הדבר המותר, האם לפי שווי ממוני של הדבר או לפי החשיבות של הדבר בפני הבעלים? תודה רבה כבוד הרב "אורך חיים ושנות חיים יוסיפו לך"

הרב אהרן מאזוז

א. נראה שאסור שאין במים בישול אלא חימום, וכיון שנצטננו בטל בישולם, וכן נראה מדברי מרן הגר"ע זצ"ל ביחוה דעת חלק ו' (סימן כ"א) ועוד מקמות, שיש בישול במים שרתחו ע"ש ודו"ק. ובמנוחת אהבה ח"ב (פרק י' סכ"ז) כתב שאין בהם משום בישול בשבת ולפע"ד צריך עיון בזה להבין טעם הדבר ואכמ"ל.
ב. מתייחסים לפי הבעלים (אלא שצריך להתיישב בזה באמת שבדרך כלל דבר יקר יותר גם בעיני בעליו חשוב מדבר שני גם אם עכשיו צריך לדבר המותר)

שאלת המשך:

מדוע אסור לחמם מים שנתבשלו כ"צ ע"ש אם ידוע שמים - מצטמק ורע להם (שבת ל"ח ע"א)?

הרב אהרן מאזוז

כיון שאין במים בישול מלבד מה שמתחממים וכיון שנצטננו נתבטל בישולם ואין זה דומה לתבשיל שמצטמק ורע לו, שאע"פ שנצטנן לא התבטל בישולו,ובתבשיל כזה עיקר הבישול הוא עצם הבישול ולא החימום.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן