Menu
שאל את הרב
print
אא

אנחנו עובדים על הקמת תפילה טוניסאית ביום כיפור בישוב שלנו. במקום שבו נקיים את התפילה בע"ה יש ספר תורה אחד. אנחנו יכולים להביא עוד ספרי תורה מבתי כנסת אחרים וגם מישוב קרוב בשביל 'כל נדרי'. שמענו שצריך לקרוא 3 פעמים בספר תורה כשרוצים להביא אותו לזמן מוגבל ולהחזיר - אחרת אי אפשר להביא. כמו כן - שמענו שצריך עשרה כדי להוביל אותו (אין באפשרותי לארגן עשרה אנשים בשביל זה), שמענו שאפשר לפסול אותו ושמענו שאפשר להכניס מטפחת לתוכו. אנחנו לא יודעים מה מנהג ומה הלכה. האם בכלל להביא ספרים נוספים ואם כן כמה. נשמח מאוד לקבל הדרכה ברורה - 1 - האם להביא עוד ספרים בשביל תפילת כל נדרי? 2 - איך להביא אותם? 3 - כמה ספרים להשיג?

הרב רזיאל כהן

יוםמ כיפור כבר חלף הלך לו, אבל אולי יהיה בזה תועלת להבא:
1. אין חובה להוציא שלשה ספרי תורה בתפילת כל נדרי, וגם ספר תורה אחד מספיק (עיין כף החיים סימן תרי"ט אות ט"ז). אבל אם אפשר בקלות לדאות לשלשה ספרי תורה – עדיף. כך גם תוכלו לקרוא בהם בשחרית ובמפטיר ובמינחה, בלי צורך להטריח את הציבור בגלילת ספר התורה הבודד.
2,3. תביא עוד שני ספרי תורה ברכב, ואז אפשר להקל להביאם בלא שיהיו עשרה (עיין הלכה ברורה סוף סימן קל"ה).
4. אין צריך לקרוא בספר תורה לפחות שלשה פעמים, אלא כל שעושים כן לצורך רבים מותר להביאו, ולהחזירו אחר כך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן