Menu
שאל את הרב
print
אא

א. הנה בעלון בית נאמן פרשת וילך הובאו דברי הרב שחכם אחד שלח לו שלכאורה יש בכתר מלכות "כפירה" בדברי חז"ל שאומרים שהעולם ששת אלפים שנה וחד חרב והרב תירץ שם את דברי הכתר מלכות . הן אמת שפירושו של הרב הוא הפירוש הפשוט בדברי הכתר מלכות גם בלי הקושיא אמנם באמת דעת הרמב"ם (במו"נ חלק ב' פרק כ"ט) שהעולם לא יפסד ומוכיח את זה מפסוקים כמו בל תמוט עולם ועד ושו"ר שבספר תורת העולה לרמ"א חלק ב פרק ב הצעה ב הביא את זה והביא גם דברי המהר"ל מפרג שמודה שזו דעת דוד המלך והרמ"א שם חולק עליהם אולם כתב שמי שיתפוס הפסוקים האלה שמורים שהעולם לא ייפסד כפשוטם לא יקפידו עליו . ובספר מגיד מישרים פרשת בהר כתב "לא דיהא ממש חרוב ח"ו" ופירש פירוש אחר וכן בפרשת ויקהל פירש באופן אחר . והמאירי בהקדמתו לאבות פירש פירושים אחרים בהגדה זאת ושניהם הובאו במושגים תלמודיים שבתוכנת פרוייקט השו"ת. וא"כ אין לקרוא לזה כפירה גם לפירושו של החכם .

הרב שלמה יהונתן מאזוז

נכון, וגם מרן שליט"א ציין לזה ויותר מזה בהגדת ה' נסי (עמוד רי"ג),ולא נחית בדרשה אלא לפרש באמת כוונת המשורר ז"ל ולא השיב אלא למטוניה דהרב השואל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן