Menu
שאל את הרב
print
אא

הגמ' במגילה אומרת שאסור להניח כתובים על נביאים ונביאים על תורה. רציתי לשאול: א. שמעתי שזה נכון רק בספרים הכתובים על קלף ולא בספרים המודפסים. האם זה נכון? ב. האם יש דרגות כנ"ל בכל ספרי הקודש (למשל האם יהיה אסור להניח גמ' על משנה, ראשונים על גמ' וכדו')

הרב דקל כהן

א. יש דעה כזו שבספרים המודפסים אין עדיפות של זה על זה אלא קדושת כולם שווה (עיין בערך השולחן חלק יו"ד סימן רפ"ב סעיף כ"ב וסימן רפ"ג סעיף ו') אולם פוסקי דורנו חלקו עליו והעלו שגם במודפסים יש להקפיד ולהזהר בזה (עיין בספר ועלהו לא יבול עמוד רס"ט, שבט הקהתי חלק ב' סימן ש"א אות ד' עולת יצחק רצאבי (חלק ב' סימן רט"ו)וכן המנהג פשוט טכן עיקר.
ב. יש שהיו נזהרים בזה (עיין בספר לקט יושר יו"ד עמוד 59) ואומרים שדעת הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל שמצד הנהגה טובה ראוי ליזהר בזה. אולם המנהג פשוט שלא לחוש לזה כלל ובאמת אם נזהר בזה אין לדבר סוף ומה נעשה שנצא ידי חובה. (וראה מה שכתב בזה בשו"ת עולת יצחק רצאבי ח"ב סימן רט"ז). וכל שכן בספרים שלנו המודפסים שיש להקל בזה בלי שום חשש

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן