Menu
שאל את הרב
print
אא

בביה"כ בו אני מתפלל יש מעט מתפללים קבועים כמו כן יש מתפללים שבאים מהמלון הסמוך לביה"כ. אין מכירת מצוות והגבאי מעלה את המתפללים לתורה לפי תור כך שעולים כל 3-4 שבתות. אני תורם סכום קבוע בכל עליה. כשאבי מורי נפטר למדתי את ההפטרות ככל יכולתי ועליתי כמעט את כל הפטרות השנה, אלא אם היה מישהו אחר מבקש בגלל אזכרה, היה עולה. כמו כן המשכתי לתרום את אותו סכום אפילו שהיו הרבה שבתות רצופות שעלית לתורה. עכשיו שנסתיימה שנת האבל מבקשים ממני להמשיך לקרוא את ההפטרות בכל שבת. האם מותר לי להפחית את סכום התרומה או צריך התרת נדרים?

הרב יעקב כהן

אפשר לסמוך על התנאי שעושים בהתרת נדרים בערב ראש השנה ובערב יום הכיפורים שלא יהיו המנהגים בתורת נדר וכמו שכתב מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל בהליכות עולם (חלק ח' עמוד ס') עיין שם.
אבל לעשות התרת נדרים פרטית על זה יצטרך לעשות כל פעם שעולה לתורה כי אין מתירים הנדר עד שיחול הנדר וכמו שכתוב בשלחן ערוך (יורה דעה סימן רכח סעיף י"ז).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן