Menu
שאל את הרב
print
אא

האם ניתן להסיק ע"פ דברי הרא"ש במקוואות סימן א' לגבי "הלכה למשה מסיני", שלפי חז"ל הלכה למשה מסיני הן הלכות עתיקות ומוסכמות על הכל אבל לא ידוע מי אמרן? כלומר בכל מקום שנאמר הל"מ (גם אם אינו דווקא דרבנן) הכוונה היא לא דווקא שנשמעה בסיני אלא שהלכה זו הייתה מקובלת אצל חז"ל ופשוטה וברורה ומוסכמת על כולם. או שכוונת הרא"ש שהל"מ אינו כפשוטו הוא רק בהל"מ שהן דווקא דרבנן?

הרב אליהו מאדאר

הדבר פשוט שבכל מקום שנאמר הלכה למשה מסיני הכוונה כפשוטה שכן קיבל משה רבנו ע"ה מהר סיני רק שלא נכתב בתורה בפירוש. דאל"כ מדוע הזכירו את משה רבנו ועוד דכמה פעמים הלכה למשה מסיני מוסיפה ומגרעת מדבר הנאמר בתורה, עיין בעירובין (ד' ע"ב) ועוד, ואין רשות לשום חכם להוסיף על דברי תורה כלום, כמו שדרשו חז"ל (מגילה ג' ע"א) על הפסוק אלא המצות אשר ציוה ה' את משה, שאין נביא רשאי לחדש דבר מעתה, 
וכן מוכח להדיא מלשון הרא"ש שם שכתב: "כלומר דבר ברור כהלכה למשה מסיני" הרי שהלכה למשה מסיני כפשוטה ומשה רבנו ע"ה קבלה והוא ברורה ומוסמכת וזה דבר ברור כמוה, והוא ברור ופשוט מאד .

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן