כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
האם יש בעיה של מראית עין במזוזה? למשל באדם שבפתח ביתו מותקנת דלת בצד החיצוני של המשקוף והמזוזות ולכן קבע את המזוזה מאוחרי הדלת תחת המשקוף כהלכה כך שהמזוזה בעצם נראית רק כשפותחים את הדלת או ליושבים בתוך הבית ומי שעובר מבחוץ לא רואה מזוזה בפתח הבית.... והאם הדין משתנה כאשר לאותו בית יש חצר עם חומה כך שהעוברים ברחוב לא רואים את הפתח אלא אם נכנסים לחצר (בפתח החצר יש שער ללא משקוף שנפתח ע"י אינטרקום)
מסתבר שאין בזה בעיה, מאחר והרואה את הפתח ללא מזוזה, רואה גם שהמשקוף הוא לצד פנים. והרי זה קול ושוברו עמו. (ואדרבא, אם יחמיר לקבוע מזוזה נוספת גם בצד החיצוני, יכולים הרואים ללמוד ממנו שמזוזה מועילה גם באופן כזה, ולא הפנימית). ואין זה דומה לנר חנוכה שמצוותו בצד הפונה חוצה.