שאל את הרב
print
אא
מעשה שהיה בבית כנסת שלנו בנתניה, שהחזן בתשעה באב בחזרה של מנחה שכח לומר "נחם" וחתם בונה ירושלים. הרב הורה לו לאומרו בשומע תפילה, וכמובן לחתום "שומע תפילה". האם ההוראה היתה נכונה, וכמו שהדין כן כששכח הש"ץ לומר עננו בין גואל לרופא, שאומרו בשומע תפילה כיחיד, או אולי שם זה שונה, כיון שחכמים תיקנו לאומרו שם ביחיד, ולכן גם הש"ץ יכול לאומרו שם, ומה שאין כן לגבי "רחם" שכיון שלא תיקנו לאומרו שם, הוי הפסק? יורינו הרב ושכרו עצום ורב.

הרב אושרי חדאד

כתב מרן מלכא זיע"א בספרו חזון עובדיה (ארבע תעניות עמוד שע"ה) שמי ששכח לומר נחם בבונה ירושלים יש לו לאומרה בעבודה דהיינו בברכת רצה במקום שאומרים ברכת יעלה ויבוא. וכתב לבאר שכן מקומה מן הדין. מכל מקום אם אמרה בשומע תפילה אינו צריך לחזור ולאומרה בעבודה. ומכל מקום מה שהורה הרב, כן כתב הרב תורת המועדים (חלק ארבע תענות סימן י' אות ז' עמוד רצ"ג) עיין שם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0