1. בפשטות אפשר לומר שנקראו על שם העתיד, וכמו שכתב רש"י בפרשת לך לך על פסוק וירדוף עד דן, ובפרשת שלח לך על פסוק ויבואו עד נחל אשכול, וכוונת הפסוק שראה את כל המקומות שיקראו בעתיד ארץ נפתלי וכו'.
אולם עיין בספר משך חכמה, שכתב שנראה לומר שכתב משה על ספר ברוח הקודש את כל הנחלות והביאו לישראל, אולם אף על פי כן עשו גורל, כי כן ציוה ה': "אך בגורל יחלק את הארץ", וכל הגורלות יצאו בדרך נס כמו שאמר משה.
2. עיין לאור החיים שהשיג על הראב"ע, אך הראב"ע מפרש על פי הפשט, שאיך יכתוב משה "ויעל" אם לא עלה. ואם עלה איך כתב והביאו לישראל. ואין זה ענין למה שכתב הרמב"ם בי"ג עיקרים (בפירוש המשניות בסנהדרין) כי שם כתב שמי שאומר שמשה כתב סיפורי התורה מדעתו הוא כופר, אך הראב"ע אומר שיהושוע כתב זה ברוח הקודש. ועל כל פנים אנו תופסים כמו שכתב הרמב"ם (בהקדמתו לפירוש המשנה ועוד) שמשה כתב מבראשית עד לעיני כל ישראל.