שאל את הרב
print
אא
שאלות לרב אדיר כהן שליט"א על ספרו ילקוט כהונה. א) בהלכות קריאת המגילה עמוד שנב בסוף סעיף ג' "וכל זה דוקא אם השמיט...". לא הבנתי המילים "וכל זה" על מה חוזרים בדיוק. אם יוכל כבודו להסביר את הסיפא של הסעיף מהמילים "וכל זה". ב) בהלכות ברכות המגילה עמוד שסא בסעיף ו' העלה שאם יצא ידי חובה וקורא לאחר עדיף שהשומע יברך ואותו שיצא יקרא לו. בסעיף ז' הביא כבודו את המחלוקת לגבי נשים ובסיפא משם מרן ראש הישיבה שיש להקל לברך להן כשמוציאן ידי חובה. שאלתי היא מדוע לא נאמר על פי סעיף ו' שהטוב ביותר כשמוציא נשים (והוא כבר יצא) שאחת מהן תברך (לשמוע או לקרא) ואז ממה נפשך אם אכשור דרא וראויות הן (או חייבות הן לדעת המחייבים) אז אחת מוציאה את עצמה ואת חברותיה, וזה גם מסתדר עם סעיף ו' שהשומע יברך וכך גם נמנע מלהכנס למחלוקת שהובאה בסעיף ז'. אני שואל זאת כיון שלא ראיתי בספרי ההלכה שהורו לאישה לברך "על מקרא" (יש שהורו לשמוע), ואני שואל- לאותם פוסקים שסוברים שצריך לברך לאישה- למה לא יורו לאישה לברך "על מקרא" כמו שמורים לגבר (כמובא בסעיף ו')?

הרב אדיר כהן

יישר כח על ההערות. לגבי ההערתו הראשונה, וכל זה וכו' קאי על מה שנכתב לפני כן ואם השמיט בתחילתה וכו'. אלא שבסוף הסעיף נפלה טעות סופר וצריך לומר בעל פה יצא. ואולי מחמת טעות מצערת זו לא הובנו הדברים. לגבי ההערה השניה. נכון שהיה יותר עדיף שהנשים יברכו, אולם אין מזה כל כך ריוח, רק תוספת הידור לפי הנכתב בסעיף ו'. וכנגד זה על פי רוב ישנם בבית נשים ואנשים קרובים ורחוקים, ולאו אורח ארעא לשמוע קול אשה בקול רם. אך הדבר אפשרי בהחלט בפרט היכן שכל הגברים קרובי האשה המברכת בקול רם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0