בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
אני גבאי בביהכנ"ס שבו מתפללים לפי נוסח החזן אך עיקר המנהגים הן לפי אשכנז ועדות המזרח, בשבת האה פרשת עקב יש לנו חתן טוניסאי שמבקש להוציא ספר תורה נוסף לקריאת "ואברהם זקן", עד כה לא נהגנו כך אלא לקרוא מתוך חומש, האם ניתן להחיל מנהג חדש לכבוד החתן מעדה התוניסאית? כמו"כ החתן כהן( וכך שאר משפחתו) האם ניתן להעלות לתורה אותם בכל העליות?
ודאי שאפשר לנהוג במנהג זה אשר מקורו טהור מימי הגאונים והראשונים (עיין באור תורה סיון תשמ"ח סימן זק"ן). ובפרט שבית הכנסת שלהם הוא ליקוטי בתר ליקוטאי ללא מנהג קבוע.
ולגבי עלית כהן אחר כהן, בג'רבה נהגו להקל בזה מחמת שלא היו כל כך ישאלים שם בבית הכנסת הכהנים, וגם שמכרו את העליות בכסף וכו' וכמבואר בברית כהונה (אורח חיים מערכה ק' אות ה'). אבל לכתחילה נכון להחמיר בזה כדעת מרן השלחן ערוך (סימן קל"ה סעיף י') לעשות הפסק של ישראל בינתיים, ובפרט בארץ ישראל אתריה דמרן, ובפרט היכן שאין שאין להם מנהג להקל בזה. ועיין עוד בשו"ת ארץ אפרים (חלק א' אורח חיים סימן ה').