כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
בשו"ת יביע אומר (ח"י יו"ד סי' כח) נשאל אודות כשרותו ס"ת שאין בו תגין כלל על אותיות בד"ק חי"ה. הגרע"י זצ"ל מכשיר הנ"ל, אלא שבתשובתו הוא חוזר מנין פעמים על העובדה כי "התגין של אותיות בד"ק חי"ה לא נזכרו כלל בתלמוד, אפילו לא ברמז". (ומביא כן בשמם של הישכיל עבדי זצ"ל והגאון רבי רחמים חויתה הכהן זצ"ל). ותמיהתי היא האמנם? והרי גמרות ערוכות במנחות ושבת העוסקות בטיבן של חלק מהאותיות הנ"ל, ומדוע אם כן בחר מר"ן הגרע"י להתבטא בצורה זו? אשמח עוד לדעת האם ישנם ראשונים הסוברים, גם הם בחיבוריהם, כי אין מקור לתגי בד"ק חי"ה בתלמוד?
לא ידוע לי על ראשונים שסוברים כן.
עיין יריעות שלמה (חלק א' פרק י"ד הערה 2 במוסגר).
ואולי התכוין ביביע אומר לתג ביו"ד שהוא בנדון בין הישכיל עבדי לבין שמחת כהן.