Menu
שאל את הרב
print
אא

בשו"ת יביע אומר (ח"י יו"ד סי' כח) נשאל אודות כשרותו ס"ת שאין בו תגין כלל על אותיות בד"ק חי"ה. הגרע"י זצ"ל מכשיר הנ"ל, אלא שבתשובתו הוא חוזר מנין פעמים על העובדה כי "התגין של אותיות בד"ק חי"ה לא נזכרו כלל בתלמוד, אפילו לא ברמז". (ומביא כן בשמם של הישכיל עבדי זצ"ל והגאון רבי רחמים חויתה הכהן זצ"ל). ותמיהתי היא האמנם? והרי גמרות ערוכות במנחות ושבת העוסקות בטיבן של חלק מהאותיות הנ"ל, ומדוע אם כן בחר מר"ן הגרע"י להתבטא בצורה זו? אשמח עוד לדעת האם ישנם ראשונים הסוברים, גם הם בחיבוריהם, כי אין מקור לתגי בד"ק חי"ה בתלמוד?

הרב שלמה מועלם

לא ידוע לי על ראשונים שסוברים כן.
עיין יריעות שלמה (חלק א' פרק י"ד הערה 2 במוסגר).
ואולי התכוין ביביע אומר לתג ביו"ד שהוא בנדון בין הישכיל עבדי לבין שמחת כהן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן