Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בעלון הנפלא בית מרן של מוצ"ש מסעי, שכתב בשם הבן איש חי זיע"א [שנה ראשונה פרשת דברים אות ו] שהעצה להכנת בגדים לא מכובסים לשבוע שחל בו ת"ב היא ללבוש כמה בגדים אחד על השני וכו' ע"ש, ואחר המחילה יש להעיר שהבן איש חי לא כתב כן, אלא כתב שיפשוט בגד אחד אחר שילבשנו ויחזור וילבש בגד אחר, עד כאן תוכן דבריו. והחילוק ברור שאם לובש הרבה בגדים יחד, אין ריח הזיעה עובר לחיצוניים. [וכמדומני שהאחרונים מדברים בזה, אבל עכ"פ הבן איש חי לא כתב את הדברים הנ"ל שנכתבו בעלון].

הרב רזיאל כהן

הרב בן איש חי לא כתב (כמו שמעתיק כבוד תורתו) לפשוט וללבוש ולחזור ולפשוט כמה פעמים, אלא כתב כן רק פעם אחת (כנראה בזמנם היה די להחליף בגד אחד באמצע השבוע). וכוונת מרן ראש הישיבה נר"ו לעיקר הרעיון – שמועיל ללבוש את הבגדים מעט, וזה אכן מופיע בבן איש חי שם, אבל הפרטים הם בתוספת נופך ממרן נר"ו עצמו, וכמו שהדבר פשוט שלהדליק מזגן בחדר לא מופיע שם בבן איש חי, אלא הוא תוספת של הרב נר"ו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן