Menu
שאל את הרב
print
אא

כתוב בבא"ח (ש"א פרשת לך לך אות א') וזה לשונו"הגדיל יעשהו חוליות חוליות, כל חוליה משלשה כריכות" ועלתה לי השאלה: מה זאת אמרת לעשות חוליות? איך עושים חוליה בפועל כשקושרים ציצית? שאלתי מישהו והוא אמר שלי שפשוט לקשור כרגיל ואחרי שלוש כריכות להרחיק מעט את הכריכה הרביעית, ומישהו אחר אמר לי שאחרי 3 כריכות מכניסים את החוט הארוך בתוך 3 החוטים שבאותו צד שלו (בעת שנותנים את הציצית על כנף הבגד, נותנים סימן בד' ראשי חוטים בענין שלעולם הד' הראשים הם מצד אחד של הקשר, והד' ראשים מצד האחר..." קישו"ע ילקו"י סימן יב אות א. אז כוונתי היא שאת החוט הארוך מלפפים סביב 3 החוטים שבצד שלו) איזו דרך יותר נכונה? והאם גם כשקושרים בלי תכלת נכון להקפיד לעשות חוליות (עם פתיל תכלת אני מכיר שזה חובה..)? אני רואה הרבה מאוד אנשים עם קשירה ספרדית בלי הקפדה על חוליות(בלי תכלת)

הרב אדיר כהן

עדיף להכניס החוט שאם לא כן ברוב הימים החוטים נעים ונדים ומתערבים זה עם זה, אך אין בזה קפידא כ"כ (ברית כהונה או"ח מערכת צ' אות א') וכל הפוסקים שדברו בזה בודאי איירי גם לולא התכלת שלא היה בזמנם ונתגלה רק בזמן האחרון

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן