Menu
שאל את הרב
print
אא

במחילה אבל כמדומני מוה"ר כדיר צבאן לא פסק כך הן לעניין ברכת ההלל בר"ח והן לעניין הדלקת נרות מדוע רה"י פוסק אחרת ולא ממשיך את דרכו של ר' כדיר צבאן ע"ה?

הרב רזיאל כהן

לגבי ברכת הלל ר' כדיר צבאן זצ"ל קיבל "היתר" להמשיך מנהגי ג'רבא גם בארץ על ידי סבי מוה"ר ר' רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל בעיר נתיבות דוקא, שנתייסדה מחדש על ידי עולי צפון אפריקה, אבל בערים מעורבות, דעת מוה"ר ר' חויתה הכהן זצ"ל שיש לבטל את המנהגים הבעייתיים כמבואר בדבריו בשו"ת שמחת כהן (אורח חיים סימן ק"א). ראש הישיבה חושש גם בזה היות ואין עדתינו ניכרת כקהילה בפני עצמה, והיא נמשכת אחר בית הדין הגדול של הספרדים בירושלים כמבואר בשו"ת איש מצליח (עיין במבוא לברית כהונה הנ"ל). אגב תשובת הרב מצליח הנ"ל היא בהסכמת מוהרח"ך כיעויין שם.
– ולגבי ברכת הדלקת נרות שבת, דעת ראש הישיבה שהוא מנהג טעות, הא לאו הכי לא היה ממשיך לנהוג כמהרי"ו נגד הרמב"ם ומרן (עיין בזה דבריו הנדפסים בקובץ ויען שמואל חלק י"ט באריכות).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן