לימוד תורה בעיון
אם טוב לו ללמוד לאט ובעיון למה שלא ילמד כך? אדרבה זה הלימוד היותר טוב ומוצלח.
אולי יקבע איזה מעט זמן לבקיאות בתורה, וברוב הזמן יעסוק בתורה בדרך שהוא אוהב ומתחבר.
בענין ביאור כונת רש"י בע"ז ב' ע"א רש"י ד"ה בערבוביא וכו': צ"ע בכונתו דאף בלי פירושו מיד בסמוך בדברי הקב"ה שאמר להם אלא וכו' ידעינן שבתחילה נכנסו כולן מעורבבין ולא כל אומה ואומה, ואי בא לפרש ענין ערבוביא שהיה מקום לטעות בו ולכן פירש על דיבור המתחיל בערבוביא, צ"ע מה חידש דענין ערבוביא פשוט הוא.
רש"י בא לפרש מהי מלת בערבוביא פירוש מילולי ואחר כך פירש והוסיף מלה אחת בפ"ע בסוף הדיבור. שהיה מקום להבין אלא כל אומה ואומה ביחד ואם כן לא מובן מה דורשת הגמרא (ודרך רש"י לפרש גם דברים פשוטים בהבנת הסוגיא למען ירוץ הקורא בו).