Menu
שאל את הרב
print
אא

נתקלנו השבת בבית הכנסת במקרה חריג בפסוק "קום בלק ושמע" בו האות ש' מנוקדת בשוא-פתח. עד כאן הכל מסכימים. מכאן נשאלה השאלה האם שוא-פתח נהגה כמו שוא-נע או כמו פתח? מצינו במקומות רבים בהם מתחת אותיות ה,א,ח,ע שוא-פתח נהגה כמו פתח. השאלה היא האם בגלל שפה האות ש' מקבלת שוא-פתח שלא כדין, שכן אין היא אות גרונית, האם יש לקוראה כמו פתח או כמו שוא-נע?

שאלת המשך:

האם תוכל לנמק מדוע? במקורות שונים (הרב ברויאר ועוד) מפורש כי יש לקרוא כשוא נע וכי הפתח זו טעות שנשתרשה... אשמח אם תוכל להאיר אור על הנושא..

הרב חנוך הכהן

בדרך כלל במלת ושמע השי"ן מנוקדת נח (כמו וכתבתם), במקרה זה יש געיא (מתג/מעמד) על הו"ו, ואם מארכים בה לא שייך לעשות אחריה שוא נח, ואז יש פותחים אותה לשוא נע כמו הרב ברויאר שהזכיר כבודו אבל המסורת שלנו וב"ה בתנ"ך קורן ועוד מקומות עושים את השי"ן בשוא פתח (ולא כמו שכתב הרב ברויאר שזה טעות) והטעם לדבר כי קצת קשה לעשות את השי"ן בשוא נע ולכן פותחים אותה לשוא פתח, וכמו שאת האותיות הגרוניות עושים חטפים להקל על הקריאה כנודע.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן