Menu
שאל את הרב
print
אא

מה דעת מרן פה"ד נר"ו על מה שיש נוהגים לשאול לעצת חכמים (ומתייחסים לזה כדעת תורה מחייבת) בעניינים גשמיים (אם לנתח או לא -כשהרופאים חלוקים או אפי' כשכולם מחייבים-, איזו דירה לקנות אם בכלל, באיזה צבע לצבוע את הבית, באיזה תאריך לטוס לצורך עסקים, במה להשקיע כסף, באיזה מקצוע להתפרנס, וכדומה)?

מרן ראש הישיבה

אין לנו כיום בעלי רוה"ק.
רוצה להאמין יאמין.

שאלת המשך:

במחכ"ת לא זכיתי להבין הלא חלק מהשאלות שהובאו כדוגמא למה אי אפשר להתייעץ עם תלמיד חכם אמיתי, שהן אמנם אין רוח הקודש אך מב' סיבות יש בזה תועלת: א. לפעמים השאלה לא נצרכת לרוח הקודש ויכול הרב ליעץ על פי דעת תורה, כגון בעניני פרנסה איזה עסק כשר ותלמיד חכם בקי בטביעות עין וכך המציאות שמרוב ששקועים בתורה ורגילים לדון כל דבר מכל צד התורה מפקחת אותם ויכולים לייעץ אף בנושאים גשמיים, ב. אם מדובר בתלמיד חכם אמיתי כשמגיע לפניו נידון כדוגמת ניתוח למה ישקר לחינם וימצא לבסוף הורג את הנפש אלא על כרחך כי רוח השם דיבר בו, ומבואר בתוספות במסכת עירובין דף סד: דגם זה מקרי רוח הקודש.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

לענ"ד מו"ר לא נחית לפרטי השאלה, אלא כתב באופן כללי שההתייעצות עם ת"ח בדורנו אינה ברוח קודשם, אלא ברוח מבניתם וסיעתא דשמייא שמלווה אותם, ומ"מ הרוצה להאמין יאמין, ואם אדם רואה שמה שעושה ע"פ ת"ח מסוים הוא מצליח אדרבא, רק שפעמים מתייעצים ולא הולך ולכן צריך לדעת שאין בכך כלום ואין הדבר פוגם בכבוד הת"ח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן