Menu
שאל את הרב
print
אא

ילמדנו רבינו, ראשית ענין זה מחלוקת פוסקים ויש אף שהקילו בפאות מסולסלות ויפות שנראות אפ' טובות עשרת מונים משיער טבעי [רבי שלום משאש זצ”ל,, בשו”ת “תבואות שמש” (חלק אה”ע סי’ קל”ז-קל”ח) ושו”ת “שמש ומגן” (חלק ב’ אה”ע סי’ ט”ו-י”ז, וחלק ד’ אה”ע סי’ צ”ג),] שנית זו שיש פאה על ראשה עוברת על דת יהודית למי שאוסר אך בוודאי לא על דת משה כמו זו ההולכת בגילוי ראש. וראה דברי הגאון רבי יצחק עבאדי שליט”א, ראש כולל אוהל תורה, מתלמידי החזו”א והגר”א קוטלר זצ”ל, בשו”ת “אור יצחק” (אה”ע סי’ ג’), והנה בספרי גדולי האחרונים כל אחד בדרכו הלך אם להתיר פאה נכרית או לאסור, וכדרך הת”ח. אלא מה שאני תמה על אלה שמרעישים עולמות ואומרים כל מיני דברים על הלובשים פאה נכרית, וכמעט עד קללות הגיעו, וגם עד לגירושין. ומה כל הרעש הזה, הלא יש הרבה מתירין מן הדורות הקודמים ומן הדורות האחרונים, וכולם צדיקים וקדושי עליון, ולמה האוסרים רוצים לכפות דעתם על כולם, והנח להם לבנות ישראל”

הרב אליהו מאדאר

1. אין אנו כופין דעתנו, רק מצוה וחובה עלינו לומר את דעתנו בצורה ברורה, ואין לדיין אלה מה שעיניו רואות.
2. רוב ככל האחרונים אוסרים פאה נוכרית, ורק מיעוט הם שהתירו כנודע, וכל שכן אצל הספרדים.
3. גם הקדמונים שהתירו, הדבר ברור בדעתם שדברו רק בפאות של פעם, וכמבוא למדקדק בדרי הרב שלטי הגיבורים מאריה דהאי דינא (ואין כאן מקום להאריך).
4. רוב החכמים המתירים בזמננו, כתבו בפירוש שלא תיהיה משער טיבעי ולא.. ולא.. עם תנאים רבים שכמעט אין אף אחת (מהצעירות) העומדת בתנאים אלו. והרבנים המתירים אפילו פאות יפות ומיופות, במחילה מכבוד תורתם הם מיעוט, ודבריהם תמוהים, ואי אפשר לנו לקבל דעתם, אחר המחילה הרבה.
5. הרב הנזכר בשאלה ר' יצחק עבאדי נר"ו- אמנם לא ראיתי דבריו בספרו, אבל בזמנו נתפרסמו דבריו בקובץ אחד ועשו רעש גדול, וכמדומה שכל דבריו שם היו מקשה אחת, והפך קערה כל פיה, לומר ששער באשה הוא גנאי ולכן צותה תורה לאשה לכסות שערה להתנאות ואם כן פאה שעושה אותה נאה מותרת ומצוה (עד כאן בקיצר לפי זכרוני). והם דברים תמוהים מאוד נגד הראשונים וכל האחרונים והמנהג הפשוט, ואסור לבנות עליהם כלל ועיקר.
ומה רצונך שנכופף דעתינו ונאמר התירו פשורים את הדבר, ותתבטל מצות כיסוי הראש מן העולם כי הדור הזה כך רוצה. חס ושלום, יתבטלו הם ואלף כמותם ולא תתבטל אות אחת מן התורה.
השומע ישמע והחדל יחדל ואנחנו את נפשנו הצלנו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן