1. בסנהדרין קה: בשכר מ"ב קרבנות שהקריב בלק עגלון בן בנו של בלק מלך מואב זכה ויצאה ממנו רות, א"ר יוסי בר הונא רות בתו של עגלון בן בנו של בלק מלך מואב היתה. וצ"ע מה שכ' רש"י (כב, ד) שבלק עצמו לא היה מואבי אלא מנסיכי מדין, ומקורו במ"ר (ר"פ בלק) שבלק הוא צור המוזכר בפר' מטות (לא,ח) מחמשת מלכי מדין [וכזבי בת צור בת בלק], וא"כ היאך היתה רות מואבית, והרי באומות הולכים אחרי הזכר? 2. "ויאמר ה' אל משה ואל אהרן יען לא האמנתם בי להקדישני לעיני בני ישראל לכן לא תביאו את הקהל הזה אל הארץ אשר נתתי להם". ופרש"י לכן לא תבואו בשבועה נשבע בתפילה שלא ירבו בתפילה על כך. וצע"ג שמצינו בפרשת ואתחנן שמשה אמר לבנ"י שהתפלל ע"ז ומבואר בחז"ל שהתפלל כמנין ואתחנן, ומה עם השבועה שנשבע ה' שלא ירבו בתפילה? 3. לא הבנתי מדוע הקב"ה דרש ממשה לקחת את המטה בידו אם מטרת הפעולה היתה לדבר אל הסלע ? 4. מדוע עם מות מרים פסקו דווקא המים ( "באר מרים )? ומדוע לא התאבלו על מרים כשם שהתאבלו על אהרון ומשה ?