Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלה בהלכות שבת – מכבה 1. מנורת לילה שמחוברת ישירות לשקע בקיר ( ללא שעון שבת). ילד הקטן נתפס מכבה ומדליק אותה מהכפתור שעל גוף המנורה. כיצד ניתן ,אם בכלל, לנתק את התקע מהשקע שהמנורה גופא נמצאית על מצב כיבוי ( מצבOFF)? האם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בנידון ? 2. שאלה בהלכות בורר שמתי בצלחת אורז תפחו”א ועוף. אכלתי את התפחו”א ,חלק מהאורז וסיימתי עם העוף. עצמות העוף שבשולי הצלחת מפריעים לי לקחת תוספת של אוכל לצלחת בנוסף לאורז שנשאר: האם ניתן לסלק את עצמות העוף לצלחת הפסולת המרכזית שבשולחן ולקחת תוספת אוכל ? או לקחת צלחת חדשה ולהרכיב מנה חדשה ?( אני לא נוהג למצוץ את הלחלוחית שבעצמות) 3. עינב סחוט על גבי מאכל כאשר מיץ ענבים נסחט מער”ש ונאגר בבקבוקון עם טפטפת ידנית, האם ניתן לבזוק על המאכל בקערה בשבת?

הרב אהרן מאזוז

1. המנורה נחשבת לכלי שמלאכתו לאיסור ופשוט שאסור לנתקה גם אם היא כבויה שנמצא מטלטל כלי שמלאכתו לאיסור שלא לצורך שבת. ומה שילד מדליקה ומכבה אין נחשב צורך להתיר לטלטלה, אלא יגערו בו, שזה עיקר החיוב שלא להרגילו בחילול שבת (עיין שלחן ערוך סימן שמ"ג).
2. אם העצמות בצידי הצלחת ואינם מעורבים עם האורז אין בסילוקם משום בורר. ואם מעורבים באורז יסלק את האורז מהם לצד אחר ואחר כך יוציא את העצמות החוצה ואם נמצאים בסמוך ממש לאורז יסלק את העצמות עם האורז שנוגע בהם שרק הוא נחשב מעורב בעצמות וישאיר את שאר האורז.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן