Menu
שאל את הרב
print
אא

ראה ראיתי בספר דמות הכסא מאמר ארוך ומיוחד של מרן ראש הישיבה שליט"א בענין בין השמשות, האם מצרפים דעת ר"ת לס"ס אם לאו. ושאלה שמנקרת בראשי זה זמן רב היא היאך אע"פ שהאריך הרחיב לדחות שיטת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יבי"א ח"ב שדעתו שיש לצרף דעת ר"ת, אעפ"כ כתב שנוהגים בל"נ כדעת מרן היבי"א לענין צאת שבת "מכיון דנפיק מפומיה דמר", הרי דחה שיטה זו מהלכה באותות ומופתתים ולמה א"כ מוטל עלינו להחמיר כדבריו. (ואין זאת שאלה קנטרנית ח"ו אלא תורה היא וללמוד אני צריך).

הרב אהרן מאזוז

כיון שרוב הראשונים ומרן השלחן ערוך כתבו להחמיר בזה. ואף שנראה שהיו חוזרים בהם אם היו מודעים למציאות שאינה כדבריהם, מכל מקום ראוי לקיים דבריהם ובפרט שגדול הדור מורה לעשות כן. וכמו שמצינו כיוצא בזה בפסחים (קי"ד עמוד ב') מאי שני תבשילים (שמביאים בליל הסדר בקערה), אמר רב הונא סלקא ואורזא (סלק ואורז). רבא מהדר אסלקא ואורזא הואיל ונפק מפומיה דרב הונא (רבא היה מחזר על סלק ואורז הואיל ויצא מפיו של רב הונא).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן