Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מניח רש"י בנפרד, ר"ת בנפרד בסוף התפילה / לאחר תחנון, תלוי במניין. חשבתי לשדרג את רש"י ור"ת לפצפונים [חרוצים] יחדיו, שהרי התלות במניין "איטי" כדי להספיק להחליף זוג היא מתסכלת. מאידך, גם אם הסופר שלי הוא מספיק טוב, האמינות לאורך השנים נתונה בספק (ולמיטב הבנתי, בדיקה של זוג פצפון עלולה לגרום נזק). מה הכי עדיף בימינו, שהרי התנאים של המקובלים (מניין סביר, סופרי ומשפצי תפילין, לו"ז יומי שאינו כרוך בעבודה ולחץ) לא זמינים לכל בעל בית? אני מעוניין גם בדעת הרב עובדיה זצ"ל בנושא, הבנתי שדעתו אינה נוחה מהן.

הרב רזיאל כהן

לגבי הנזק לפרשיות – דברתי עם הרב שלמה מועלם שליט"א (כמדומני שאין בקיא יותר ממנו בנושא זה), ואמר בהחלט שאין הבדל בבלאי הפרשיות בין תפילין גדולות לקטנות, ובלבד שהסופק יכתוב בכתב "חזק" (כלשונו).
אולם יש בלאי גדול בבתי התפילין עצמן, שהקטנים ניזוקים ומתקלקלים בקלות יותר (לפי דבריו בממוצא אחת לעשר שנים צריך להחליף הבית של הראש). וזה ה"קרבן" על ההידור בהנחת שתיהן יחד.
דעתו של מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל מבוארת בדבריו בשו"ת יביע אומר (חלק א' סוף סימן ג') שאם עושה את התפילין קטנות באופן שאינן זזות ממקומן, עדיף להניחם יחד, וכדעת מרן שקיבלנו הוראותיו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן