Menu
שאל את הרב
print
אא

אני חוזר בתשובה צעיר ולצערי חטאתי ואני עדיין חוטא רבות בשמירת הברית ושמירת העיניים במימדים נוראיים רציתי לשאול 3 שאלות: א.אין לי שום מצפון כשאני עובר על העבירה.קראתי שהעובר עבירה היא נעשית לו כהיתר ואני לא יודע איך להחזיר את המצב חזרה לקדמותו אם הרב יוכל להורות לי את הדרך. ב.איך אני בכלל מפסיק את החטא הזה???אני מרגיש חסר סיכוי.שאני טוחן מים .אני נופל שוב ושוב ושוב!!!אני מרגיש שאני מקולקל מאוד.זה אפשרי בכלל?? ג.איך אני מתקן את מה שחטאתי ופגמתי???אני מוכן לעשות הכל!כל דבר שהרב יורה לי אני מוכן לעשות!!

רבני בית ההוראה

תקרא בכל יום בספר "טהרת הקודש" לרבי אהרון ראטה. וכן תקרא בספרים שיחזקו אותך בעבודת השם.
ותקרא בעוד ספרים המדברים בחומרת עוון פגם הברית. יש הרבה כאלה.
כל יום תקרא גם מהזוהר (לא חייב להבין) ופרק משנה.
תקבע לך כל יום זמן שבו תתפלל לה' שיקרב אותך אליו יתברך ויעזור לך לשמור את הברית. לא חייב באותה שעה בכל יום, ולא חייב הרבה זמן, אם קשה אפשר גם רק כמה דקות, רק תשתדל שלא יעבור יום בלי שתדבר עם הקדוש ברוך הוא על זה ותראה לו כמה שאתה רוצה לעשות את רצונו.
אפשר לנסות לשתף חבר ירא שמיים או רב וכל פעם שתיפול תספר לו ואולי יתן לך עצות טובות על זה (וגם אז מהבושה שתצטרך לספר לו יעזור לך להמנע).
אפשר לנסות לעשות קנס כספי שכל פעם שתיפול תתן לצדקה-אבל סכום שיהיה קשה קצת להוציא. 
הגדר החזק ביותר הוא לא להסתכל בנשים כלל לא על צנועות ובטח שלא על פרוצות ככל שתקפיד יותר ויותר תראה בחוש שהיצר הזה של פגם הברית כמעט ונעלם עד שלא תזכור ממנו בכלל. במצב שלך כדאי להחמיר מאוד לפחות בתקופה הראשונה עד שתחזק אצמך בזה, שלא להסתכל כלל בנשים, אפילו לא בהבטה בעלמא, תצא לרחוב רק במצבים ההכרחיים בלבד ותמיד תהיה עם העיניים למטה (רק תזהר שלא תראה מוזר בעייני הציבור) ואפילו מהקרובות אליך ממשפחתיך תשתדל להשמר מהראיה יותר מידי (רק לא להסתגר בחדר ולהראות מוזר, תדבר איתם ותחיה כרגיל רק תשתדל להסתכל כמה שפחות). בהצלחה רבה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן