שאל את הרב
print
אא
א. אדם שהגיע בערב שבת לבית הכנסת ורואה שהציבור מתחילין תפילה במניין רק לאחר שקיעה,האם עדיף שיתפלל ביחידות ע"מ שיוכל לקיים מצוות תוספת שבת כראוי? אשמח לתשובה גם לדעת הרב משה לוי זצ"ל וגם לדעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל ב. מה הייתה דעת הרב עובדיה לגבי דין רשות הרבים בימינו?שמעתי שבסוף ימיו הקל מעיקר הדין..והאם היקל מכיוון שהכריע בדעת השו"ע לגבי התנאי של שישים ריבוא,או מצד אחר?

הרב אהרן מאזוז

1. לדעת מוה"ר מנוחת אהבה זצ"ל אין צריך לקבל שבת וסגי ליה אם פורש ממלאכה לשם תוספת שבת (עיין מנוח"א חלק א' פרק ה' עמוד ק"ה דיבור המתחיל ולענין) וכן דעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (חזון עובדיה שבת א' עמוד רס"ו).
אולם דעת מרן ראש הישיבה נר"ו שצריך לקבל שבת במפורש ומכל מקום יוכל אחר כך להתפלל מנחה בציבור כיון שלא קיבל שבת אלא כיחיד (עייין מנוחת אהבה חלק ד' בהערות מרן ראש הישיבה עמוד מ"ט), וכן דעת מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל (בחזון עובדיה שם). ודעת מוה"ר מנוחת אהבה שאם קיבל שבת ואפילו יחידי שוב לא יתפלל מנחה אלא יתפלל ערבית שתיים (עיין מנוחת אהבה חלק א' פרק ה' סעף ו')
2. מה שהיקל לעינין הוצאה משום שתופס שהבתים החיצוניים של העיר נחשבים כחומה וכיון שאין דרך מפולשת כקו ישר מפתח של העיר לפתח אחר אין העיר נחשבת כרשות הרבים.

שאלת המשך: קבלת שבת כשהציבור מתפללים בשקיעה.

1. אז למעשה בין למר ובין למר, לא יתפלל ביחידות לפני שקיעה, אלא יפרוש ממלאכה(או יקבל לדעת מור הנאמ"ן), וימתין לתפילה בציבור אף שהיא אחרי שקיעה? תודה
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0