Menu
שאל את הרב
print
אא

אני חוזר בתשובה , וקשה לי שאשתי לא הולכת בצניעות (דהיינו -ששמה כיסוי אבל מגלה למעלה מג' אצבעות וכן אורך החצאית ושרוול החולצה , ניסיתי דרכי נועם וגם בכעס והיא בשלה .. ואיני כבר יכול להעיר לה מכיוון שאינה שומעת .. ואני מתבייש לצאת איתה לרחוב כך .. מה עליי לעשות?

הרב אליהו מאדאר

כבר אמרו חז"ל: כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע. ואם אתה רואה שאינה שומעת, בנתיים, אל תעיר לה על זה.
וחשוב בלבך, כמה הדבר קשה לה, והרי לא נתחנכה בדרך התורה והמצוות כמו רוב הדור הזה בעוונותינו הרבים, ותמיד ראתה ורואה כעת את חברותיה ומשפחתה הולכות בפריצות כעצת היצר ה' ישמור, והיא מבינה שהמעט שהיא עושה ומוכנה להקריב, הוא הרבה וגדול בשבילה. ולכן כשאתה מבקש ממנה יותר, חושבת בדעתה, די לי במה שאני הקרבתי, ומה תבקש יותר.
לכן עצתי לך שבמקום להעיר לה ולהתקיף אותה וכיוצא, להיפך תחמיא לה על מה שכן עושה, וגם על שהיא מכסה הראש במטפחת ולא כאותן שחובשות פאה נוכרית, ושלובשת חצאית ולא מכנסיים, ועוד. ובד בבד, ובפרט בעניינים אלו הרוחניים, ודאי יקשיב ה' וישמע.
חזק ואמץ! ישר כח על התקרבותך לה', ועל רצונך שיהיה ביתך בית נאמן וכשר בישראל, לאט לאט, צעד אחר צעד, ובעזרת ה' יתברך תגיעו ליעד!

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן