Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר למפגשים מעורבים שמתקיימים פעמיים בשנה בנדון הנל נגיד פורום גינון שמחליפים זרעים ושומעים הרצאות כמו כן יש הבדל אם אני בא עם אשתי או עם ילד?

הרב אליהו מאדאר

בשלחן ערוך (אבן העזר סימן כ"א סעיף א') נפסק בזה הלשון: צריל אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד, ואסור לקרוץ בידיו וכו', ואסור לשחוק עמה להקל ראש כנגדה, או להביט ביופיה, ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור.עד כאן.
ולכן אם במפגשים כאלו אפשר לעמוד בפני כל פרטי ההלכה, שתשב מן הצד ורק תשמע הרצאות, בלא שחוק וקלות ראש, ולא תצטרך להפגש עם הנשים ולישא וליתן עמן, ותלך לשלום לדרכך, אין הדבר אסור. אבל אם אתה יודע שמפגשים אלו מביאים קירוב מכמה צדדים, אסור. אפילו תבוא עם אשתך וילד וכיוצא, כי אין הדבר אסור משום יחוד, אלא מצד הקירוב שבין אנשים לנשים, שחז"ל אסרוהו, כי אחריתו מי ישורנו. ואם אין בדבר צורך גמור, כדאי לברוח מזה בכל אופן אפילו אם נראה לך שאפשר לשמור ולישב בצד וכו', כי עצם ההליכה למקומות מעורבים, יש בה הרבה מכשולים, ושומר נפשו ירחק. ורק אם הדבר מוכרח, אז הדין כנ"ל, שאם יש שחוק וקלות ראש, אדבר אסור בהחלט, ואם לא, תיזהר וה' יעזור.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן