Menu
שאל את הרב
print
אא

בבית הכנסת שלנו, יש כהן שחי עם גרושה שנים רבות. והוא מודע לאיסור, אך בכל זאת ממשיך במרדו. הוא עושה "השכבות" וכן תפילת "מי שבירך". בנוסף, הוא בעל זכות חתימה על צ'יקים ומכהן כגזבר. וועד בית הכנסת והרב מבקשים לדעת האם יש למונעו מכך ומכל תפקיד תורני וציבורי בבית הכנסת, בשל ההלכה באבן העזר ו,ו וכן בחושן משפט לד וביורה דיעה שלד וכו'. נשמח לתשובה בנושא כדי להימנע מחילול השם במידה ונגרם.

הרב רחמים מאזוז

מסתמא ידוע לכם שעל פי ההלכה אינו עולה לא לברכת כהנים ולא לקרות בתורה ראשון, כמו שכתוב בשלחן ערוך (אורח חיים סימן קכ"ח סעיף מ').
אם יכולים לשכנעו שיפרוש מלהיות גזבר טוב מאוד. אבל אם לא מסכים ויש רוב הקהל שתומכים בו, לא כדאי לנדותו שזה יביא לידי חלול השם, וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא וכו'.
ועיין בשו"ת יביע אומר (חלק שישי חושן משפט סימן ג') בשאלה ממינכן (גרמניא) שמינו למנהל אדמינסרטיבי של הקהלה יהודי נשוי נכרית, האם מבחינה הלכתית מותר למנותו לשום תפקיד צבורי בקהילה היהודית? ופסק שאסור למנותו לשום תפקיד צבורי בקהילה, וכתב שם הרב בסוף התשובה ששלח תשובתו לשם, והודיעו לו שמכתבו זה השפיע על האיש המדובר להתפטר מתפקידו עיין שם, וגם כאן יעשו השתדלות בדרכי נועם ומן השמים יעזרו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן