Menu
שאל את הרב
print
אא

שוב במחילה אין קשר בכלל למה שהבאת כהוכחה למשיב. התוס' בשבת מביא את זה שהלשון שונה אך הכוונה של הגמרא באמת לפסוק אחר ומסביר זאת על דרך שזו דרכה של הגמרא בעוד מקומות וכו'. בפסח הפסוק שונה במהותו והגמרא בחרה לצטט דווקא את הפסוק של פסח שני כי יש לכך תכלית. אז כדאי להתאמץ ולחפש תשובה יותר הגיונית עם מהות והעמקה... ומלבד זאת הראייה שתוס לא הביאו את הדוגמא של פסח שני...כמקום שהגמרא מקצרת בו... וקצת יוהרא לומר שזהו ה "טעם העיקרי"... "פשוט ואמיתי" ויש עניין לומר- "למד לשונך לומר איני יודע..."

רבני בית ההוראה

במחילה, קשה לך לקבל דברי אמת כיון שיש לך בזה פלפול נחמד. אבל הפלפול שלך אינו עונה מה הקשר בין הלל לפסח שני, למרות כל האריכות שבתשובתך.. לענין ה"מהות והעמקה" שלך, כבר ציין על זה מוהרמ"ך בספריו לדברי רב חסדא (שבת ק"מ עמוד ב') שהפירוש הנחמד שלך הוא בגדר "ירק" והפירוש הפשוט של הרב המשיב הוא בגדר "בשר ודגים". ה"ראיה" שלך ממה שהתוספות לא הביאו דוגמא של פסח שני אינה ראיה כלל, כי התוספות מדברים על פסוק שאינו קיים כלל, ועל זה אמרתי "לא גרע" דהיינו שהנידון דידן עדיף טפי. ורשום בזכרוני שכתבו בעלי הכללים שדרך הש"ס להביא פסוקים שהם אינם המקור האמיתי לדין. לענין "יוהרא", עיין שו"ת אבקת רוכל (סימן קנה") לענין לחלוק על הראשונים, ודון מינה ואוקי באתרין. מה גם שאיני אומר כן על דברי עצמי רק על דברי המשיב הראשון.
לסיום, אני מתנצל על הלשון הבוטה, וביקשתי שישמיטו אותה (וכן את המשפט שאתה כתבת "כעורבא פרח"). תשובה זו נשלחת לך באופן אישי ולא מתפרסמת כדי לא לשוות לזה אווירה של ויכוח ומריבה. אם בכל זאת אתה סבור שהצדק איתך אתה מוזמן לשלוח שנית את שאלתך, והקורא יבחר ויקרא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן