כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
למו"ר עט"ר הגאון הגדול מרן רבי מאיר מאזוז שליט"א. ראשית כל היה רצוני עז להודות לכת"ר על שיעורו השבועי הנאמר במתק שפתיים, ומכניס לנו חיות וכח לעוד שבוע. ובכן, אם יואיל כת"ר לענות לנו על כמה שאלות יוסיף חסד על חסדיו הגדולים איתנו. וזה החלי. א) העיר ה' אל עבר פנינו את ספרו היקר "בית נאמן", וראיתי לו שהאריך כיד ה' הטובה עליו בענין הצד"י הפוכה שנוהגים בה הספרדים. והלום ראיתי בספר שו"ת חזו"א (הנדפס אחר פטירת החזו"א) שכתב (סי' כא) בזה"ל: מוסכם שיש מחלוקת בין הספרדים לאשכנזים בצורת הצ' לכתחלה, "מוסכם שהספרדים צריכים לנהוג לכתחלה כמנהגם [ומעולם לא אמרתי ח"ו פסול עליהם, והרבה פעמים באו לפני בשאלות בפרשיות הספרדיות ואיני מעורר כלום וכו']. עכ"ל. וכן כתב עוד בתשובה הבאה (סי' כב). ע"ש. ב) שמעתי בשיעורו השבועי של כת"ר (מוצ"ש קדושים) שסומכים על הס"ס בספירת העומר משום שדעת הבה"ג דחויה היא, ונפשי בשאלתי הרי בתרומת הדשן כתב הטעם משום שדעת ראבי"ה שהוא מדאורייתא. ואשמח אם כת"ר שליט"א יסביר לי את דבריו.
1. ראיתי את זה. וכמדומה מובא בספר פאר הדור.
2. אמרתי עוד טעם לדברי תרומת הדשן, כי יש בדבריו עקולי ופשורי (יש הסבר של המכתם לדוד ויש הסבר של הגאון רבי משה לוי ואין כאן מקום להאריך).