Menu
שאל את הרב
print
אא

למו"ר עט"ר הגאון הגדול מרן רבי מאיר מאזוז שליט"א. ראשית כל היה רצוני עז להודות לכת"ר על שיעורו השבועי הנאמר במתק שפתיים, ומכניס לנו חיות וכח לעוד שבוע. ובכן, אם יואיל כת"ר לענות לנו על כמה שאלות יוסיף חסד על חסדיו הגדולים איתנו. וזה החלי. א) העיר ה' אל עבר פנינו את ספרו היקר "בית נאמן", וראיתי לו שהאריך כיד ה' הטובה עליו בענין הצד"י הפוכה שנוהגים בה הספרדים. והלום ראיתי בספר שו"ת חזו"א (הנדפס אחר פטירת החזו"א) שכתב (סי' כא) בזה"ל: מוסכם שיש מחלוקת בין הספרדים לאשכנזים בצורת הצ' לכתחלה, "מוסכם שהספרדים צריכים לנהוג לכתחלה כמנהגם [ומעולם לא אמרתי ח"ו פסול עליהם, והרבה פעמים באו לפני בשאלות בפרשיות הספרדיות ואיני מעורר כלום וכו']. עכ"ל. וכן כתב עוד בתשובה הבאה (סי' כב). ע"ש. ב) שמעתי בשיעורו השבועי של כת"ר (מוצ"ש קדושים) שסומכים על הס"ס בספירת העומר משום שדעת הבה"ג דחויה היא, ונפשי בשאלתי הרי בתרומת הדשן כתב הטעם משום שדעת ראבי"ה שהוא מדאורייתא. ואשמח אם כת"ר שליט"א יסביר לי את דבריו.

מרן ראש הישיבה

1. ראיתי את זה. וכמדומה מובא בספר פאר הדור.
2. אמרתי עוד טעם לדברי תרומת הדשן, כי יש בדבריו עקולי ופשורי (יש הסבר של המכתם לדוד ויש הסבר של הגאון רבי משה לוי ואין כאן מקום להאריך).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן