התכלת
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
ידועה המחלוקת בין מרן הש"ע לרבנו האר"י ז"ל לגבי הציצית, אם שמים אותה מעל לבגדים או מתחת.. האר"י אומר מתחת, מרן הש"ע אומר ללבוש את הציצית מעל לבגדים. והמנהג כאר"י ז"ל. ולפני לא הרבה זמן, ראיתי בספר פניני הלכה (של הרב מלמד) בהלכות ציצית שלפי דעת האר"י ז"ל אמנם צריך לכסות את הבגד אך את הפתילות צריך לגלות. ורק מפני שהלכו פעם עם בגד ארוך הנקרא "גלביה" ולא יכלו לכסות את הבגד ולגלות את הציציות והם היו צריכים לבחור, או לנהוג כדעת הש"ע וללבוש מעל להגדים או ללבוש מתחת לבגדים אך שגם הפתילות יהיו מכוסות ולכן מנהג הספרדים הוא לכסות גם את הפתילות. אך מי שלובש מכנסיים וחולצה ויכול לבוש את הציצית מתחת לבגדים ולגלות את הציצית עדיף שיעה כך. ולכאורה זה ממש מוזר. למה מנהג כל הספרדים בימנו לכסות את הציציות (ואם זיכרוני אינו מטעני גם דעת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לאשכנזים שגם יכסו את הפתילות).
עיין בשו"ת יחווה דעת (חלק ב' סימן א') ובהליכות עולם (חלק א' לך אות ה') שעל פי האר"י ז"ל יש לכסות גם הציציות. עיין שם.
ועיין עוד בשו"ת יצחק ירנן (חלק א' סימן ט"ו אות ו') שהוכיח כן מדברי רבנו האר"י ז"ל. עיין שם בפנים.