Menu
שאל את הרב
print
אא

האם אפשר להכשיר תנור בשרי לחלבי?

הרב אברהם מאזוז

ינקה אותו היטב שלא ישאר שום שומן וכיוצא בזה, ויסיק את התנור על החום הגבוה ביותר חצי שעה. (תפילה למשה חלק ג' סימן ט"ז, הוראה ברורה סימן ק"ח) ומרן הגאון הרב עובדיה יוסף החמיר שימתין 24 שעות בלא שימוש בשרי, ואחר כך יסיק אותו כנ"ל. ומותר אחר כך רק מאכלים חלביים ולא משקים והמיקל אף במשקה אחר ההכשר הנ"ל יש לו על מה לסמוך (יביע אומר חלק ב' יורה דעה סימן ז').

שאלת המשך:

פתחתי במקורות שצויינו ודברי הרב המשיב מדוייקים ומתומצתים. רק שלא הבנתי מדוע הרב יביע אומר לא היקל לכתחלה במשקים והרי בשר בחלב הוא בגדר היתרא בלע ומספיק לו הגעלה או ליבון קל וכאן ודאי שנחשב ליבון קל (זה שאלה שעומדת אצלי זמן רב) אם תוכלו להשיב לי אודה לכם מאד.

הרב אברהם מאזוז

דעת הרב שלמה דרימר בספרו בית שלמה או"ח סימן פ"ז וסימן קס"ד כתב שכיון שהיסקו מבחוץ לא נחשב אפילו כיהסק קל ע"ש והביאו מרן הגר"ע יוסף שם ביבי"א ח"ה (חיו"ד סימן ז' אות ז'-ח') הביא את הבית שלמה הנ"ל ופירש דבריו שכח החום יכול להכשיר רק כאשר האש או גוף החימום מבפנים, אבל אם האש או גופי החימום מחוץ לתנור לא מכשירים את התנור ואפילו שמגיע לחום גבוה כיון שהאש לא נמצאת מול הזיעה ממש ולכן גם המשקים שהזיעה שלהם אוסרת לכל הדעות חשש הרב לדעת תרב בית שלמה הנ"ל

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן