Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרבנים יש לי שאלה: מדוע תלמידי הישיבות החרדיות אינם מתגייסים לצה"ל?? (ובכלל הישיבה ..) הטענה שלי היא ככל שיהיו יותר שומרי תורה ומצוות בצבא כך הצבא שלנו יהיה יותר תורני.. מה רע בציבור הדת"ל שלומד מספר שנים בישיבה מתחזק ואז מתגייס-אם לא שלוש שנים אז לפחות במסגרת הסדר?? ואם כל הציבור החרדי יתגייס לא יהיה גדוד חרדי תהיה חטיבה חרדית.. האם זה בגלל לימוד התורה? האם אין פה עניין של עזרת ישראל מיד צר?? האם יהושע לא היה גם ת"ח וגם מצביא צבא האם שופטינו אהוד,גדעון,ברק לא היו תלמידי חכמים וגם מצביאים גדולים? אשמח לתשובה בענין.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. ידוע ומפורסם בשם בכירים בצבא שאין להם צורך בעוד חיילים וא"כ אין כאן עזרת ישראל מיד צר
ב. יש היום "נחל חרדי" כביכול ומי שנמצא שם אומרים שכל ההבטחות בענין השמירה על גדרי הצניעות וכו' וכו' הכל פורח באויר וד"ב
ג. עיקר מטרת הרוצים שחרדים ילכו לצבא הוא לחספס אותם ולערב אותם עם החילונים וישנם סיפורים נוראים בזה 
ד. כשיהושע בו נון יהיה הרמטכ"ל שלנו ואהוד גדעון וברק יהיו מפקדנו יבוא משיח צדקנו ולא ישא גוי אל גוי חרב … 

שאלת המשך:

א. יש חילות בצבא שיש בהם מחסור ב. מסלול הסדר מה רע בו? גם שירות מקוצר וגם שילוב של תורה עם ישיבה. (וגם השירות הוא במחלקות נפרדות לתלמידי הישיבות בלבד) ג. לאוו דווקא יש דתיים שרוצים שחרדים יילכו לצבא מכיוון לחזק את הכוח התורני של צה"ל ד. מחילה אבל יש מצביאים ת"ח גדולים (עופר וינטר למשל..) ויש רבנות ראשית חזקה שלפעמים אין להם הרבה כוח דווקא בגלל שיש פחות דתיים בצבא.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

עבר זמן רב ממתי ששלחת את השאלה וכמדומה שהתקיים בנו מקרא שכתוב "אמרתי ימים ידברו…." והדברים שמתפרסמים בכל פעם על מה שהולך "שם" אינם מרנינם כאשר מכריחים לשמוע שירת נשים, מכריחים לשבת עם חיילות בטנק צפוף, מכיריחים לדלג על תפלות, ולחלל שבתות בכדי ובכדי… העל אלא יתאפק הציבור ???
כל זה לפני שדברנו על מעלת הלימוד לפני הצלת חיים! לפני שדברנו על האוירה המתירנית!
אולי אביא לך עלוני "זעקה ממזרח" עם עדיות מכלי ראשון על התנכלויות בעיקר לציבור הספרדי חרדי היית משתומם וישנן הקלטות להכל, וה'ירחם.

שאלת המשך:

מחילה אבל "לברוח מהצבא" אינו פתרון... אדם בעל יכולת ללכת ולחזק את הצבא מבחינה רוחנית ולא מתגייס האם אינו עובר על עזרת ישראל מיד צר? בנוסף אשמח לתשובה לשאלה מה רע במסלול ההסדר? לענ"ד הוא הרבה יותר טוב מנח"ל חרדי מדוע הישיבה לא נותנת לפחות לחלק מתלמידיה לשרתבמסלול זה?

מערכת האתר

אנו רואים לצערנו כמה מהנוער שהולך לצבא בכל מסולול שהוא נושר באמצע התהליך אני לא מדבר על כולם אבל בצורה כללית הצבא רחוק מאוד מלהכשיר את עצמו להתאים את עצמו לציבור דתי בכלל וכשבאמת הצבא יתאים את עצמו לציבור דתי עדי אז ישבו הרבנים ויחליטו…  עד אז אין מה לדבר ואין מה לטחון מים 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן