יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
לכבוד הרב שליט"א מר"ן הרב כתב במאמר גל יום העצמאות לא להגיד הלל ביום העצמאות שאף ע"פ שהיתה הצלה לעם ישראל מכליון אנחנו עדיין עבדי אובמה ולא עצמיים וסמך הרב על הגמרא במגילה בדעת רבא ובעוני לא הבנתי הרי רב נחמן חולק על דבריו והרמב"ם פוסק כדעת רב נחמן וכן בשו"ת תורה לשמה (קצ"ד) הביא שאישה חרשת צריכה לקרוא הלל ביום פורים בגלל הטעם של רב נחמן ולמה שכאן לא יהיה דומה לטעם של רב נחמן וכיון שאין מגילה נאמר הלל וגם אם יש פוסקים שפסקו כרבא המציאות היתה שבזמן הכרזת העצמאות לא סמכנו על אמריקא ולא ידענו שהיא תתמוך (ורק אחרי זה תמכה) היינו (ועדיין כמובן) תולים לגמרי על חסדי ד', ואם מהטעם שעכשיו אנו תלויים עליהם הרי גם אחרי נס חנוכה נהיינו תולים ברומא ובכל זאת לא הפסקנו להגיד הלל והרמב"ם התייחס לזה לשלטון גמור של ישראל שחזר יתר על מאתיים שנה ועוד כתב הרב שיש עדיין בעיה שהרבה עוד לא מאמינים אבל לכאורה דבר זה היה בבית שני אחרי נס חנוכה עלו פעמיים רבות לשלטון צדוקים ועדיין מחשיב הרמב"ם את זה חלק מהנס שכותב הרמב"ם שחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה תודה רבה מחילה על הטירחא
רבני הישיבה כבר ענו על הרבה שאלות כגון אלו ומיצינו את הנושא. תוכלו לחפש באתר ולמצוא את מבוקשכם בעזרת ה'.