זמן משלוח מנות בפורים
כתב בתרומת הדשן (ח”א סי’ קי”א) שטעם משלוח מנות הוא שיהיה לכל אחד די סיפוקו לסעודת פורים. ויש אמנם טעמים אחרים, אבל לפי טעם זה א”א לצאת ידי חובה כאשר הדבר לא ראוי לאכול ביום פורים.
במגלת אסתר פרק ט פסוק ה "ויכו היהודים בכל איביהם מכת חרב והרג ואבדן" וגו'. "ואבדן" - אלף פתוחה ודלת בקמץ גדול. מי שקרא בטעות האלף או הדלת בקמץ (קטן - כחולם בהברה ספרדית) האם זה שינוי משמעות ומעכב, או לא?
נראה שאינו משתנה המשמעות, ואינו מעכב.