Menu
שאל את הרב
print
אא

הבנתי שהרב כורך את טליתו 7 8 11 13 בין בטלית קטן בין בטלית גדול. אך לפי ברית כהונה מערכת צדי אות אלף עמוד קמו הוצאת הישיבה נראה משם שנהגנו בקטן כמניין הוי"ה? שתי שאלות בעניין 1)מדוע הרב לא נוהג כמו שכתוב בברית כהונה? 2)כיצד יש לסדר את הכריכות (השלישיות) כאשר עושים כמניין הוי"ה? *)נראה שמניין טל ה' אחד היינו מלשון סגי נהור משום ש"אות ה"א שכינתא בגלותא"(סוף פתח אליהו) האם לא יותר נכון לעשות היום כאשר עם ישראל חזר לארץ ועבר "זמנא דאנת בגלותא" 45 כריכות? או שנצרך שרוב עם ישראל יהיה בארצו או שצריך בית מקדש(למרות שזה נראה שם רק כציון זמן מדויק לגלות) או שגם אז לא, ואם כן איך יעשו סדר הכריכות? תודה רבה

הרב אדיר כהן

בברית כהונה כתב שבעבר נהגו לעשות מנין הוי"ה ולאחר מכן נשתנה המנהג לעשות ט"ל. ולא חילק בין טלית גדול לטלית קטן, רק נכדו בהגהתו כתב ששמע שבטלית קטן נוהגים לעשות כמנהג הוי"ה. ואין זה ברור. ושמעתי בודאות על מרן זקני רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל ראב"ד ג'רבא שגם בטלית קטן עשה ט"ל. וכן נכון על פי הקבלה כמו שכתב הרב כף החיים (סימן י"א אות מ"ז). והרב ברית כהונה שם ציין לכף החייים בזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן