Menu
שאל את הרב
print
אא

אני אביעד ממשפחה של יוצאי עדות אשכנז (במקור פולין וגליציה וכו) וסבי וסבא רבא שלי דיברו עברית והתפללו בהגייה אשכנזית . אבי בגלל העלייה לארץ מאמריקה ובגלל הציונות שינה את ההגייה להגייה ספרדית .. הקשבתי לשיעורים של הרב מאזוז שליט"א וקניתי את הספר של הרב אדיר עמרוצי שליט"א דקודקי אביע"ה ואת הספר של הרב ניסן שרוני החדש שיצא אם למסוכרת (מהדורת תשע"ו) וגיליתי שלדעתם צריך לבטא את האותיות ק דגושה ט דגושה וכו. והאות ואו כמו w , וצ כמו צאד בערבית וכו.. השאלה שלי היא מה אני צריך לעשות בתפילה ובלימוד ובדיבור כי הבנתי מהרב מאזוז בשיעורים שקראתי ושמעתי שלו (לא פגשתי אותו לצערי) שכך הוא המבטא הנכון של העברית.. האם ככה אני צריך לשנות את המבטא למרות שבארצות אשכנז דיברו בהגייה אחרת לגמרי. והאם אני צריך להקפיד לבטא ק וט ו ואו וצ וכו.. כמו המבטא של בני עדות המזרח ? הרי כתוב אל תטוש תורת אמך.. מה עלי לעשות?! שאלה שנייה איך צריך לבטא את המילה קדשי קדשים בתורה ? כי ראיתי שתי מסורות אחת עם קמץ גדול ואחת עם קמץ קטן ? האם יש נפקא מינא למעשה.. הצב"י אביעד עמיאל זילברשיין הכהן בלאממ"ור משה מרדכי הכהן זילברשיין

הרב אדיר כהן

ברור שמבטא האותיות הנכון הוא של הספרדים ועדות המזרח, שהרי לא יכל להיות ש-ט' ו-ת' יהיו אותו מבטא, וכן כ' ו-ק', ו-ב' ו-ו'. וכן על זה הדרך.
ואל תטוש תורת אמך. ולא "שיבושי" אמך. ובזה פשוט שמה שהאשכנזים לא הקפידו על המבטא כל כך הוא מחמת שבשפות הלעז שבארצות אירופה אין אותיות אלו. וכמו שבודאי בנו של מגמגם לא צריך להיות מגמגם, כי כך אביו היה, הוא הדין גם בזה. וכיום רבים מאחינו האשכנזים משתדלים לתקן לשונם במבטא בתפילה וקריאת התורה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן