כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
ראיתי בעלון ויהי אור (לפני כמה שנים) שמרן ראש הישיבה נר"ו כתב על פי הכה"ח שאין צורך למזוג כוס שני בתחילת ההגדה אלא לבעה"ב בלבד. שאלתי היא, שאם דיוקו מלשון "מזגו לו" הלא זה לשון המשנה, ושם כתוב כך גם על כוס א' וג', ומשמע דלאו דוקא לו ולא לאחרים. ומשמעות הרבה ראשונים שיש למזוג לכולם: ספר הפרדס (עמ' נ"א); או"ז פסחים סי' רנ"ו); סמ"ג עשין מ"א); שבולי הלקט סדר פסח סי' רי"ח) ועוד.
בספר ה' ניסי ח"ב שנקוה שיצא לאור בקרוב בע"ה) עמד בזה מרן ראש הישיבה נר"ו וכתב שאין דברי הכה"ח מוכרים לדינא, אבל מ"מ למעכשה מנהג מר אביו הגאון "איש מצליח היו"ד כדברי הכה"ח
בדרך כלל גם מרווחים בזה – פחות בלאגן – שלא תשתפכנה הכסות בזמן אמירת האגדה