Menu
שאל את הרב
print
אא

סבתי ע"ה נפטרה ביום כ"ב אדר ב, יום השלושים יוצא בשבת שאחרי שביעי של פסח. א. מתי יש לערוך את האזכרה, ומתי יש לעלות לקבר? ב. האם האבלים יכולים להסתפר אם גוערים בהם בימי ספירת העומר? [האם ניתן להקל להם בכך?]

הרב אדיר כהן

לערוך את האזכרה בו ביום אם הדבר אפשרי. ואם לא ,עדיף להקדים מאשר לאחר.
אך לגבי עלייה לקבר, אין לעלות בחול המועד וכל שכן שלא בחג אם בשבת. לכן יעלו למחרת ביום ראשון, אם יודעים שלא יבכו, כי אין לבכות בחודש ניסן (ילקוט יוסף חלק ז' כעמוד תר"ט). ואם יש חשש שיבכו ידחו העליה לקבר לתחילת חודש אייר.
ולענין תספורת לאבלים בימי הספירה, דינם כשאר האדם שאין להם להסתפר עד ל"ד לעומר (עיין בחזון עובדיה יום טוב עמוד רס"ב הערה מ"ט), ואם קשה להם מאוד בפרט אצל אלו שרגילים לגלח זקנם, אפשר להקל (אחר גערה) בראש חודש אייר או בערב שבת (עיין בחזון עובדיה שם). ולגבי נשים האבלות, בלאו הכי מותרות ואינם בכלל איסור תספורת בימי הספירה (חזון עובדיה שם עמוד רס"א, ספר מקור נאמן חלק ב' סימן תמ"ד, ועיין עוד בשו"ת וישב יוסף חלק א' אורח חיים סימן כ"ו וחלק ב' סימן ע')

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן