Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד מרן ראש הישיבה פאר הדור שלום וברכה: התבקשתי ע"י אחד האברכים להעביר לכבודו שאלה:
(וזה לשונו): אמרו לי "שבשבת מלון" שהיתה מטעם הישיבה לתורמי הישיבה "בהילולא" והיו שם מרן עטרת ראשניו ראש הישיבה והגר"ש עמאר ועוד רבנים שליט"א, הייתה הישיבה משפחות משפחות ללא מחיצות, וגם שם היו מסתמא מהנכבדים והעשירים שנשיהם באו שלא בצניעות, ואפ"ה לא ערערו בדבר. וככה גם מתנהלים בכל הבתי מלונות. ונפלאתי כיצד יעלה על הדעת לעשות כך בדור פרוץ זה שכידוע היתר זה מושך אצל האנשים הפחותים לזמרת נשים וגברים יחד, ולשחוק וקלות ראש ביניהם. ולפגם במחשבה ומעשה. ואפילו יבואו כולם בצניעות וכו', כבר אמרו בקידושין (דפ"א ע"א) סקבא דשתא ריגלא. ופירשו התוס' שיש קבוצות אנשים ונשים לשמוע "הדרשה" "ונותנין עין" זה על זה. ע"ש. כל שכן במקום עונג ושמחה שיושבים ושוהים וכל מי שירא לנפשו צריך לכבוש עיניו בקרקע כל שעות הסעודה. וכבר אמרו אחורי ארי ולא אחורי אשה, כל שכן שהייה ארוכה ובעת שמחה עם בגדי שבת וכו'.

מרן ראש הישיבה

אין זמרה ביחד כלל.
כל משפחה בשלחן בפני עצמו.
ועיין בלבוש בסוף אורח חיים.

שאלת המשך: קיום אירוע ישיבה מעורבת וריקודים בהפרדה

א. האם כך הדין גם בכל שמחה משפחתית? (חתונה, בר מצוה וכדו') גם שם מעיקר הדין מותרת ישיבה מעורבת? ב. מה הדין כשכמה זוגות יושבים בשולחן אחד, כפי שנהוג ברבות מהשמחות? תודה רבה.

רבני בית ההוראה

לענין השאלה הראשונה הנה בשמחות הדין שונה, כיון שבהם יש ריקודים ומוזיקה …. ומספיק שאחד הקרובים משתכר (וזה מצוי) ויפתח את המחיצות ולגרום לריקודים מעורבים. וכן הזמר יכול "להסיט" את הקהל או בעלי האירוע לעשות כן, וכבר היו דברים מעולם בשני המקרים וד"ל ולכן משתנה הדין.וד"ל
וכיון שבשאלות הנ"ל התשובה החדה והישרה להן תלוייה בכמה פרטים שמשתנים לפי המקום הזמן, האנשים וכו' אי אפשר לענות עליהם בכתב ולא לדמות מהוראה שניתנה לאירוע א' שהיה באירוע ב', כמו כן על השואל לפרט את כל הפרטים הנצרכים לדעת אופי המשפחות וסוג האירוע וכו'

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן