שאל את הרב
print
אא
מחילה זה לא בגלל שזה פסוק קצר. התשובה לעניות דעתי מכיוון שאנו בשעת אמירת ההגדה לא קיימנו הפסח כהלכתו, ההזדמנות שלנו הבאה היא בפסח שני ולכן שייך לומר הפסוק של פסח שני. הלל חלק על חבריו בדין כורך בפסח ראשון ושני אנו נקיים בהזדמנות הקרובה פסח שני.

רבני בית ההוראה

הפסוק הובא לתת טעם למנהגו של הלל עצמו, שהוא בגמרא הנ"ל. ומה שכתב הרב העונה בלשון "אולי" זה דרך ענוה, ופשוט הוא שזה הטעם העיקרי, שהעדיפה הגמרא פסוק בן שלש תיבות על פסוק בן שש תיבות, ולא גרע ממה שמזכירה הגמרא בכל מקום פסוק "ונתן הכסף וקם לו" שאין פסוק כזה וכמו שהעירו התוספות (שבת קכ"ח), עיין עליהם. וטעם זה פשוט ואמיתי יותר משאר הטעמים שכתבו בזה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0