Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול את כת"ר,מספר שאלות בעיניני-"שמחות",וכמובן במחילה מכת"ר. א)מה העניין שיש רבים,ובפרט יוצאי מרוקו,שלא "מערבבים",דהיינו לא אוכלים בשבעה, אצל אחרים,ומי שנוהג כך,האם אצל משפחה קרובה, כמו דודים,גיסים,וכיו"ב, גם עליו להחמיר? אשמח אם יש לכת"ר מקורות לדבר, על מנת שהחכים. ב)האם יש איסור,לקחת,מאוכל,שהביאו לאבלים בשבעה,כמו עוגות,פירות,וכיו"ב שנשאר,ובפרט שזה עלול להזרק,ויש בזאת "בל-תשחית" ג)מי שנפטר בל' אדר א',בשנים שלא מעוברות,מתי יום האזכרה שלו, האם בל' שבט,או א' אדר ואם כבר עסקנו בכל מיני מנהגים, האם יש לחשוש,למה שחוששים רבים,מיהודי-המגרב,כאשר רואים נעל הפוכה,ומיד הופכים אותה,ואם כן,האם יש מקורות לדבר? אשמח אם מעלת-כת"ר,יאירו את עיני בנ"ל,ויהיה שכרם כפול ומכופל מהשמיים.

הרב אדיר כהן

1. לא הבנתי כוונתו.
2. יש שהקפידו בזה ויש שלא הקפידו בזה (ראה בספר נתיבות המערב עמוד שט"ז אות ע'), ואין בזה איסור מן הדין, ויעשה כפי מה שנראה לו. ואם יש חשש לבל תשחית ודאי שלא כדאי לחוש למנהג זה.
3. מי שנפטר ב-ל' אדר א', בשנה פשוטה יעשו האזכרה בא' דראש חודש אדר. כמו שכתוב המגן אברהם (סימן תקס"ח סעיף קטן כ'). ועיין עוד בירחון אור תורה (אב תשמ"ט שימן קנ"ט אות ד') ובשו"ת מגיד תשובה חלק א' (בקונטרס פקודת אלעזר פרק שני).
4. נראה משום שאבל ב"מ אסור בנעילת הסנדל, ואם כן כשהסנדל הפוך שאינו ראויי כך לנעילה, לא מסמנא מילתא . ומכל מקום זה רק מנהג בעלמא, ומי שלא הפך נעלו בחזרה אין בכל כלום.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן