Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב! מובא בגמרא נידה יג ע"א המקשה עצמו לדעת יהיה בנידוי. ופירשו כמה מרבותינו הראשונים שמצוה על בית דין לנדותו. והרמב"ם כתב (איסו"ב כא יח) על המשחית זרעו שבנידוי ישב, וכתבו המפרשים שמשמע מזה שזהו נידוי שחכמים נידו אותו מעיקרא. ולכאורה נראה, שאין המנהג בזה כדעת הרמב"ם, ואולם השו"ע (אהע"ז כג ס"ב) סתם כלשון הרמב"ם (וראיתי שהגר"א תירץ את הרמב"ם מקושיית התוס'). ושאלותיי אפוא: א. כמי ההלכה? ב. ובדעת הרמב"ם הנ"ל, מהי הדרך להתיר את הנידוי הזה? ג. לי העני בדעת משמע שאין הנידוי הזה (למר כדאית ליה ולמר וכו') על מי שחטא באקראי או שלא ידע את חומרת האיסור, אלא על מי שמורגל לעשות כן ומזיד. האם צדקו דבריי? בתודה מראש לגומלי תורת חסד, ובברכת גאולה וישועה.

רבני בית ההוראה

א. לא שייך כ"כ לומר שאין מנהג כן כיון שלעת הרמב"ם לא מנדים בפועל וגם מי ידע?
ב. מסתמא ע"י תשובה כראוי.
ג. אינו מוכרח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן