Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מתפלל במניין שבו עושים במשך שנה שלימה של אבל על האב מניינים שחרית מינחה וערבית, האנשים שם הם הבנים של האדם שנפטר ועוד כמה, הבנים של האדם שנפטר לא כולם דתיים, חלק התחילו לשמור שבת מאז פטירת האב אבל אחד מהם אנטי- דת כזה.. אחד שמעביר בדרך כלל שיעור בהלכה בין מינחה לערבית לא הגיע אז אמרתי אני דבר תורה ולמרות שאבא שלי אמר לי מראש לקרוא להם מסכת אבות או משהו שהוא קליל ולמרות שידעתי שיש סיכוי שלא יקבלו את דברי אם אגיד דבר תורה קצת שונה לקחתי צ׳אנס ואמרתי על זה שסוף כל חי למות ושהשאלה הראשונה ששואלים אדם כשהוא נפטר מהעולם זה האם קבעת עיתים לתורה? והם אמרו אי אפשר לדעת דברים כאלה ופשוט מדבר תורה זה הפך לזה שניסיתי להסביר שהתורה אמת לאחד ולשני שתורה שבעל פה היא גם מסיני והשאלה שלי היא כזו- אני יודע שעשיתי טעות אבל האם זה חטא שלי? כי לקחתי צ׳אנס למרות שידעתי שיש מצב שיגידו לי משהו כזה ואבא שלי אמר לי מראש להגיד משהו קליל יותר ואם כן האם הרב ממליץ לי משהו מיוחד כדי לתקן או פשוט להתרחק מזה להבא? תודה רבה מראש מצטער על ההרחבה רציתי פשוט שהסיטואציה תהיה ברורה

הרב יעקב כהן

כדאי להביא למקום מדי פעם רבנים מערכים וכיוצא בזה שידברו בענינים אלו. וכן לקרוא בפניהם מדברי הרמב"ם בהלכות תשובה ובפרט פרק ג' שעוסק שם ביסודי הדת. אין צורך להתווכח אלא לקרוא ולהסביר היטב מה אומר הרמב"ם. ויתקיים בהם מקרא שכתוב אבנים שחקו מים, אין מים אלא תורה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן