Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום אני בשנת אבל על אבי ויש לי כמה שאלות ( אבא שלי יוצא ג'רבא כך שאנו מעוניינים לשמור על מנהגי ג'רבא) : 1). באופן כללי, האם מותר להיות בעליה לתורה של חתן בר מצווה שנערכת בימי החול? והאם מותר להיות בסעודה לאחר מכן? 2) בהקשר לשאלה הקודמת: א). אחיין של אשתי נולד ב יד' ניסן (ערב ליל הסדר), השנה זה יוצא יום שישי. המשפחה ביררה לגבי קיום העלייה לתורה ביום חמישי ואמרו להם שניתן להקדים ביום (אשמח לקבל גם את תשובתכם בנושא זה), האם מותר לי להיות נוכח בעליה לתורה זו ולאחר מכן בסעודה? ב) לאחיין שלי גם יש עלייה לתורה - האם לנו הדודים והדודות יש איסורים מיוחדים בעלייה לתורה ובסעודה לאחר מכן? 3) אחיינית שלי מתחתנת, בקרוב האם מותר לאחי (אבי הכלה) להיות נוכח בשבע הברכות המתקיימים בשבעת הימים לאחר החתונה? תודה ובשורות טובות

הרב אדיר כהן

בסעודת מצוה שאינה חתונה, מותר להשתתף אם אין שם כלי נגינה (חזון עובדיה- אבלות חלק ב' עמוד שנ"א). ואף הוא יום קודם הבר- מצוה נחשב לסעודת מצוה (עיין בשו"ת יחוה דעת חלק ב' סימן ט"ו, ולהרב שושן מאזוז בשו"ת רפאל המלאך אורח חיים סימן א', ובהערת מו"ר הגאון הנאמ"ן שליט"א שם).
ולעניין שבע ברכות, בתוך י"ב חודש, מותר להכנס כל שבלעדיהם לא תהיה שמחת החתן והכלה שלימה (חזון עובדיה שם עמוד של"ט)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן