קביעות בהבדלה חובה
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.
א. יישר כח על התשובה. ב. יש כמה סברות להקל בדבר ודווקא אם החכם לא יודע שהרי זה פחות מ"מתעסק" שלא יודע שמקליטים אותו, ויש אפשרות לכוון בתחילת הסעודה שלא להשתתף בזימון ולברך ברכת המזון לפני שהרב מתחיל לדבר ולהגיד "המבדיל בין קודש לחול ולהקליט, וכמו שכתבנו לעיל שדווקא החכם לא יודע שאז נחשב לו פחות ממתעסק. למערכת שלו'. שלחתי את השאלה לרב מאיר מזוז שליט"א כי רציתי לדעת את דעתו בעניין...
במקרה דומה כעס הגאון רבי חיים קנייבסקי עד מאוד.
יש לבקש מהרב שידרוש אחר ברכת המזון ולהקליט ברשותו.
אסור להקליט בן אדם בלי ידיעתו ובלי רשותו.